NA CZASIE
    Musisz zainstalować Jetpack plugin i włączyć "Statystyki".

W kwietniu zeszłego roku liga NBA ogłosiła, że na uniformach drużyn już niedługo pojawią się reklamy. Firmy mogą wykupić 6.5 centymetrowy obszar w okolicy barków i umieścić w tym miejscu logotyp lub inną informację, która zachęci klientów do skorzystania z ich usług.

Pomysł miał być oryginalnie wdrożony w sezonie 2017/18, kiedy uniformy będą produkowane przez Nike, ale Sacramento Kings postanowili, że wdrożą nowy pomysł nieco wcześniej.

„Mam nadzieję, że program wywrze korzystny efekt na firmy korzystające z reklam na koszulkach drużyn NBA. Chodzi nam o to, aby sami zainteresowani byli w jakikolwiek sposób związani z drużynami, które będa reprezentować ich logo. To znacznie zwiększy popularność firm, a także stworzy unikalną relację między NBA, a sponsorami.” [Adam Silver]

Blue Diamond Growers to organizacja zajmująca się uprawianiem migdałów, a także produkcją przekąsek. Firma znajduje się w Sacramento, co dowodzi idei o powiązanych markach bezpośrednio z zespołem, który będzie reprezentował reklamodawcę.

Blue Diamond Growers to organizacja zajmująca się uprawianiem migdałów, a także produkcją przekąsek. Firma znajduje się w Sacramento, co dowodzi idei o powiązanych markach bezpośrednio z zespołem, który będzie reprezentował reklamodawcę.

Silver dodał także, że program będzie kosztował ligę prawie 100 milionów dolarów rocznie. Warto jednak także pamiętać, że przychody z reklam szacowane są na 7 miliardów dolców za jeden sezon! Zwróci się? Zwróci!

Logo Nike będzie widoczne na każdym z 29 dostępnych uniformów już za rok. Jedynym wyjątkiem ma być Charlotte Hornets, którzy należą do Michaela Jordana. To właśnie Jumpman będzie zdobił koszulki Szerszeni, bo jak wiemy marka jest blisko związana z Nike.

Pieniądze otrzymane z reklam mają być podzielone między graczy. Oznacza to w takim razie, że dotychczasowe bardzo wysokie już kwoty kontraktów zawodników występujących w amerykańskiej lidze mogą ulec podwyższeniu. Ciekawe co na to bejsboliści, czy gracze NFL, którzy w porównaniu do gwiazd NBA dostają grosze.

Jedyną organizacją, która głosowała przeciwko programowi byli Houston Rockets. A Wy jak się do tego odnosicie? Podoba Wam się pomysł NBA, aby na strojach pojawiały się także reklamy? Czy uniform grajków nie nadaje się na tego typu rozwiązania?

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany