NA CZASIE
    Musisz zainstalować Jetpack plugin i włączyć "Statystyki".

Historia

Firmę założył w roku 1996 niejaki Kevin Plank. 23-letni były gracz Uniwersytetu Maryland – swego czasu kapitan drużyny futbolowej. Plank rozkręcił biznes w piwnicy swojej babci zamieszkującej w stolicy Stanów Zjednoczonych, w stanie D.C. Chłopak spędził większość swojego życia na wędrówce na wschodnie wybrzeże wypychając swój bagażnik prototypami odzieży sportowej.

Biznes przeniósł się w końcu z babcinej piwniczki do Baltimore. To właśnie tam Plank wypróbował swój pierwszy termoaktywny t-shirt, który pozostawał suchy nawet po intensywnym treningu na wcześniej wspomnianym uniwerku. Po ukończeniu szkoły Kevin podarował prototyp koszulek wszystkim kolegom z zespołu i przyjaciołom, którzy wybierali się po szkole do NFL.

ua_1

Niedługo potem Plank zaprojektował kolejny produkt. Stworzony z mikrofibry, pozwalający sportowcom zmniejszyć nadmierne pocenie się skóry oraz znacznie lepiej oddychający podczas intensywnego wysiłku. Sportowe giganty takie, jak Nike, Adidas, czy Reebok krótko po tym także zdecydowały się na stworzenie kompresów treningowych wykorzystujących podobne technologie, co te stworzone przez Planka.

Firma zdobyła uwagę klientów okładką w USA Today, na której znalazł się Jeff George – jeden z graczy Oakland Raiders występujący na niej w golfie od Under Armour. Pierwsza większa sprzedaż trafiła do Georgia Tech, którzy zamówili dziesięć t-shirtów od Planka. Ta umowa otworzyła drzwi do Arizona State University oraz Uniwersytetu Północnej Karoliny. Z usług Under Armour skorzystało także kilka drugoligowych zespołów.

Wraz z pozytywnymi opiniami sprzedaż zaczęła rosnąć. Tego samego roku firma wypuściła kilka linii odzieży sportowej w tym: ColdGear, TurfGear, AllseasonGear oraz StreetGear. Pod koniec roku 1996 dochody wynosiły już ponad 17 tysięcy dolarów. W ’97 produkcja przeniosła się do Ohio, a Plank miał dodatkowe 100 tysięcy do produkcji kolejnych koszulek.

Postęp i wsparcie

W roku 2013 powstał następca ColdGear znany jako Infrared. Ta linia rozprowadza ciepło po całym ciele używając innowacyjnego ceramicznego proszku dodatkowo rozgrzewając nasz organizm podczas niskich temperatur.

Od 2012 amerykańska firma zaczęła także przygodę z obuwiem sportowym, które produkowane jest teraz w jednej z Chińskich fabryk. Sprzedaż określa się w ponad 200 milionach dolarów, co jest aż 31% wzrostem na rynku sportowym.

ua_2

UA wspiera także społeczeństwo. Najbardziej znanymi programami są Power In Pink, który pomaga zapobiegać młodym kobietom zachorowaniom na raka piersi dzięki odpowiednim ćwiczeniom i technikami fitness.

Wounded Warrior Project wspiera weteranów wojennych, którzy w Stanach Zjednoczonych są obdarzeni należącym się im szacunkiem. Najnowszym i jednocześnie największym przedsięwzięciem firmy jest „Premium Video Program”, który organizuje w ciągu roku ponad 100 różnego rodzaju eventów wspierających młodych, stale rozwijających się atletów.

Rodzina, która ciągle się powiększa

Amerykańska firma zdobywa także coraz większe zaufanie sportowców. Do najgłośniejszych nazwisk, które wspierają markę należą m.in Stephen Curry (NBA), Tom Brady (NFL), Bryce Harper (MLB), Jordan Spieth (Golf), czy Lindsey Vonn (narciarstwo).

ua_3

W lidze NBA Under Armour oprócz Curry’ego reprezentują także: Kent Bazemore (Atlanta Hawks), Raymond Felton (Dallas Mavericks), Brandon Jennings (Detroit Pistons), Emmanuel Mudiay (Denver Nuggets), czy Greivis Vasquez (Milwaukee Bucks)

Ambasadorem marki w Polsce od 2016 roku jest także Adam Waczyński, reprezentant Polski w koszykówce.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany